Proč bez autohypnózy neexistuje Váš úspěch

Pokračování navazující na první část Co musíte vědět o autohypnóze či meditacích pro bezpečí a účinnost.

Proč a jak se hypnotizovat

Jak na správnou a účinnou auto-hypnózu? V předchozí části jsem popsal některé chyby tvůrců nahrávek i velké části nejen samozvaných ale i medicínsky uznaných terapeutů. Na školách se totiž nic z toho neučí, ostatně stačí se podívat na tristní úroveň komunikačních schopností vyučujících na školách. Neúspěch je tak, bohužel, v 21. století klonován i na univerzitách. Jsem proto vděčný okolnostem, které mne dovedly k předním světovým odborníkům, a k možnosti korigovat mýty šířené v Česku.

Proč se vlastně hypnotizovat?

Uvědomte si, že pokud neplánujete, tak se nechtíc dostáváte do plánů druhých. Neznalost správného plánování a zapomínání na kroky k cíli jsou příčinami selhání. A mezi klíčové prvky patří intenzivní prožitek a touha, která je nejsnadněji vyvolatelná právě pomocí hypnózy. Vlastně kdykoli jste dosáhli Vašich cílů, tak jste byť laicky zapojili autohypnotické prvky. Sebehypnóza je zcela přirozený proces, který nyní prozkoumáme, a nevím, jak rychle si uvědomíte, co z toho občas děláte.

V každém případě nelze dosahovat konzistentních úspěchů náhodně. Je potřeba jim pomoci a autohypnóza je klíčovou strategií intenzivního soustředění, bez níž nelze aktivovat vnitřní zdroje a vytvořit dlouhodobý úspěch v čemkoli. Proto čtěte následující pokračování s návodem.

Stručný pohled na hypnotický proces

Ačkoli lze použít mnoho variant této metody, toto jsou základní kroky, kterými potřebujete projít, abyste pomocí samozhypnotizování mohli dosáhnout úspěchu.

  1. Vytvořte si klidné prostředí a pohodlně se posaďte. Pozor, velmi častou příčinou neúspěchu je usnutí v důsledku lehnutí si. Pozor, tomu se vyhněte. Na začátku je důležité:

sedět s chodidly na zemi a mít ruce položené na nohy dlaní dolů či nahoru, podle toho, co je Vám nejpříjemnější.

  1. a) Představte si soustředěně cíl, kterého chcete dosáhnout. Představte si, že jste jej již dosáhli. Myslete detailně na život poté, co jste dosáhli cíle. To může být nejvhodnější bod pro Vaše autohypnotické programování.
  2. b) Jen když je cíl v souladu s tím, kým chcete být, s Vašimi hodnotami a přesvědčeními, jen tehdy bude Vaše podvědomí pracovat směrem k cíli.
  3. c) Ke každému cíli si navrhněte, jaké prostředky, zdroje, strategie, chování budete potřebovat převést do podvědomí k dosažení cíle. Toto uvažování by mělo nastat bezprostředně po stanovení cíle, vize. Bez tohoto postupu by totiž došlo k zastavení procesu dosažení žádoucího efektu. Pokud na začátku nevíte, tak jednoduše část c) zařaďte do částí 3 a 4. viz dále.
  4. Soustředěné propojení se s nitrem. Cílem relaxací, meditací, je napojení na vnitřní moudrost a naslouchání potřebám těla a podvědomé mysli. Ponořením se do nitra se dočasně odpoutáte od vazeb s vnějším světem a mohou Vás napadnout nové tvořivé myšlenky. Je to podobné, jako když člověk vstane od pracovního stolu a odskočí si na toaletu. Leckdy se objeví nové nápady. Autohypnóza je však procesem, který přináší mnohem a mnohem více. Využijte zpočátku alespoň 4 minuty vlastního hypnotického sezení pro relaxaci. Pokud odebíráte informace například po přihlášení na mých stránkách* tak budete mít brzy možnost přístupu k propracované videoinstruktáži krok za krokem. Cestou, která je velmi přínosná, je vžití se do vzpomínek na příjemná uvolnění, která jste v minulosti prožili, například na dovolené v místech, kde jste se dobře cítili.
  5. Dovolte si představovat, že jste režisérem/ režisérkou filmu o úspěchu, který natáčíte. Hrajte si s vizemi toho, že vidíte Vaše já, jak se přenáší v čase do budoucnosti. Vždy vytvářejte alespoň 3 varianty, a pak si vyberte tu nebo ty z nich, které ve Vás vyvolávají nejsilnější pocity touhy a harmonie.
  6. Jakmile jste spokojeni s „natočením filmu“, tak vstupte do obrazu. Pokud se objeví pocit, že něco chcete předělat, vystupte z role herce znovu do role režiséra.
  7. Vyberte snadno realizovatelný krok a představte si několika smysly, že jej podnikáte. Nechejte tuto myšlenku prolnout celým tělem.
  8. Nyní je čas se začít přenášet do nového bdělého stavu.
  9. Je lepší být v celém procesu autohypnózy asi „jen“ 7 minut, než se snažit dělat hned na začátku dlouhé půlhodinové transy. Délka v případě domácí autohypnózy není klíčem. Klíčem je rozvíjení drobných zkušeností každý den a nikoli odkládání na dobu, až bude čas.

Hrajte si, vžívejte se do představy autohypnózy. Je osvobozující vědět, že autohypnóza Vám přinese, narozdíl o laických představ,  kontrolu, nikoli oslabení. Člověk v transu není zombie, ale člověk propojený s vnitřními silami. Člověk v transu neudělá nic proti svým vnitřním hodnotám, to jsou jen sugesce autorů románů a filmů. Ve skutečnosti je hypnotický trans pro pohled zvenčí monotónní a bez „přikrášlení“ pro kameru nudný asi jako natáčení usínajícího člověka. Ve skutečnosti jde o stav odpovídající prožitkům, které máte při usínání, ale víte, že ještě nespíte, a také si uvědomujete, že to již není bdění. Vyhněte se tedy představám o tom, že budete mít živé vize, jako to bylo vidět v jinak zajímavém filmu Trans.

Po týdnu si změřte Váš pokrok. Jste blíže k Vašemu cíli, než jste byli předtím? Představte si cestu rozdělenou na části, podobně jako jsou dílky na metru. Zeptejte se sami sebe, kde se nacházíte. Pokud nejste o kus dál, pak je důležité rozhodnout, co potřebujete udělat, a vhodně upravit myšlenkové postupy. Vložte tuto úpravu cesty do další autohypnózy a plánujte v transu varianty.

To je jediný způsob, jak si můžete zajistit, aby Vám tato extrémně důležitá metoda opravdu pomáhala v dosažení Vašich cílů.

P.S.
Brzy uvedu podrobné možnosti, jak využít špičkovou psychologii pro úspěch. Odhalíte zakázané formulace, kterými jsou lidé ohrožovaní při vysílání v TV ale i v dopravních prostředcích.

* http://liborcinka.cz – vložte e-mail do formuláře pro získávání přednostních informací – Průvodce úspěchem pro osobnosti budoucnosti. (Ukončení odběru je možné pomocí ukončovacího odkazu uvedeném v každém e-mailu).

Specialista v superpaměti, rychločtení, motivaci, informačním managementu, v dosahování nadstandardních výkonů a psychologii vlivu. Od roku 1992 vede tréninky pro vzdělávací společnosti a firmy.