NLP - Neurolingvistické programování

Když to nefunguje, změňte to!

Nevím, jestli vás zajímá, jak účinněji obchodovat. Setkal jsem se totiž s mnoha obchodníky, kteří o to nestáli. Prodávají na veletrzích, prodávají v obchodech, ale prodávat neumějí. Jdete kolem a máte zájem o jejich zboží. Představujete si, jak se budete cítit, až novou věc budete držet v ruce. Oni stojí a vypadá to, že katalogy zboží, které mají před sebou, jim tam přistály omylem. Když se přiblížíte, něco s nimi pohne a zeptají se: "Máte nějaké přání?" Už jste někdy odpověděli: "Ano, mám přání?" Jak často lidé reagují vstřícně a jak často se stáhnou? Znáte hloupější otázku?

Byli ti obchodníci vůbec proškoleni v tak základních věcech, jako je usměrňování myšlení klientů? Nemyslím, jestli slyšeli, že existují otázky, které odhalují motivy a hodnoty, myslím, zda to trénovali a stalo se to součástí tvořivé komunikace celé jejich firmy. Velmi často odpovíme: "JEN SE TAK DÍVÁM." A co ti prodejci na to? Většinou Vás nechají odejít, a přitom jim svou odpovědí říkáte, že právě přemýšlíte a rozhodujete se očima. A oni? Vůbec nic s tím neudělají!

I zde je možné využít poznatky metody NLP = Neurolingvistického programování pro dosažení potřebného výsledku, což v tomto případě může znamenat získání i více než 60% klientů, kteří se jinak vytratí do nenávratna.

Jak řekl bývalý prezident USA B. Clinton: "JE TRAGICKÉ, ŽE LIDÉ DĚLAJÍ STÁLE TOTÉŽ A OČEKÁVAJÍ JINÉ VÝSLEDKY."