4. kapitola Strategie zrychleného studia a čtení
Strategie zrychleného studia a čtení je velmi důležitou kapitolou knihy Ovládněte svůj mozek.
Co snadného a přínosného jste se neučili ve škole o očích, snadném studiu a čtení? V každém případě jsem se rozhodl ukázat vám s pomocí jednoduchých předmětů, jak se vyhnout ztrátám času a nervů při studiu v průběhu života.
Nositel Nobelovy ceny Richard Feynman dokázal s pomocí skleničky naplněné sodovkou a kusem gumy poukázat na příčinu katastrofy raketoplánu Challenger. Zde na příkladu skládání puzzle a použití svítilny chci nejen poukázat na příčiny mnohem větších katastrof páchaných na lidech, ale hlavně jak to napravit. Ve školách se doposud běžně neučí jak správně číst se zapamatováním a se schopností vytáhnout z textu klíčové informace a umět je prezentovat.
Obsah kapitoly Strategie zrychleného studia a čtení :
- Závod s časem a jak vítězit
- Strategie rychlého čtení
- Rentgenový stereo pohled
- Informačně hustá místa a erotogenní zóny
- Otázky pro soustředění na základní strukturu textů
- IDI naladění - oustředění – koncentrace na maximální výkon
- Šílená představa, která pomůže ukončit ještě šílenější školní postupy učení
- Jak číst rychle a soustředěně
- Porozumění textům, řeči – sugesce řádu linearity
- Kdy vzniká rychlé pochopení
Pro zájemce o bleskové studium a čtení pořádáme výcvik Strategie rychlého čtení .
Napsal o knize:
Stručná bilance po třech měsících:
Naučil jsem se třicet textů písniček nazpaměť. Díky mnemotechnický pomůckám, které jsem si vytvořil, umím všechny státy USA. Udělal jsem si několik dalších pomůcek na zapamatování svých pinů a telefonních čísel. Věnoval jsem tomu vždy tak půl hodiny denně a nesmírně mě to bavilo a baví, protože v tom pokračuji i nadále.
A to jsem zatím použil asi jedno promile z toho, co popisujete ve vaší knize Ovládněte svůj mozek. Děkuji Libore za inspiraci, ať se vám daří... 🙂
Miroslav Šácha